Adresseforespørgsel

Det er lovpligtigt, at adresseforespørgsel skal foregå digitalt. Har du ikke mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens Borgerservice eller på biblioteket.

Du kan med selvbetjeningsløsningen søge efter andre personers nuværende folkeregisteradresse.

Hvis personen kan entydigt identificeres og ikke har beskyttet adresse, vil du med det samme modtage svar på din forespørgsel.

Entydigt identificeres betyder, at du skal kunne oplyse navn (nuværende eller tidligere) samt enten fødselsdato, personnummer eller adresse (nuværende eller tidligere).  

Hvis personen ikke kan entydigt identificeres eller har beskyttet adresse, vil kommunens sagsbehandling afgøre, om du vil kunne få oplyst personens nuværende adresse. Vær opmærksom på, at der kan være op til 14 dages sagsbehandlingstid.

Bestil en adresseforespørgsel

Hvad koster en adresseforespørgsel?

Alle private og private virksomheder skal betale for en adresseforespørgsel.

Det koster 75 kr. pr. person, du forespørger på. Det er ikke muligt efter bestilling af adresseforespørgslen at fortryde købet og få beløbet retur.

Det er selve forespørgslen, der koster 75 kr. pr. person, du søger på, du kan således ikke få pengene retur, hvis du ikke har ret til at få oplyst en adresse.

Hvor og hvornår får jeg svar?

Hvis du, før du anvender løsningen, er tilmeldt til at modtage Digital Post fra offentlige myndigheder, vil du modtage svaret i din digitale postkasse/e-Boks.

Foruden det svar du straks vil kunne se og udskrive fra selvbetjeningsløsningen, vil vi også – såfremt du vælger dette - fremsende din adresseforespørgsel til din folkeregisteradresse.

Tekniske krav

Selvbetjeningsløsningen kræver login med NemID.

Selvbetjeningsløsningen kræver, at du har Adobe Reader version 9.4 eller nyere installeret. Du kan hente og installere Adobe Reader hos Adobe.