Bopælsattest

Det er lovpligtigt, at man skal bestille bopælsattest digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens Borgerservice eller på biblioteket.

Du kan anvende en bopælsattest/civilstandsattest som dokumentation for nuværende eller tidligere adresse, samt dokumentation for civilstand, statsborgerskab og tidligere navne.

Løsningen giver pt. ikke mulighed for, at du kan få bopælsattest på børn under 15 år (efter det 15’ende år kan man få NemID og dermed logge på løsningen). Såfremt der er behov for bevis på bopæl for børn under 15 år, anbefaler vi at man anvender adresseforespørgsel.

Bestil bopælsattest

Hvad koster en bopælsattest?

Alle skal betale for en Bopælsattest/Civilstandsattest. Attesten kan fås på dansk, engelsk eller tysk og koster 75 kr. at få udstedt. Det er ikke muligt, efter bestilling af bopælsattesten at fortryde købet og få beløbet retur.

Hvor og hvornår modtager jeg svar?

Hvis du ikke er fritaget for at modtage Digital Post fra offentlige myndigheder, vil du modtage svaret i din digitale postkasse/e-Boks. Du kan se din Digitale Post på Randers Kommunes hjemmeside eller på borger.dk.

Foruden det svar du straks vil kunne se og udskrive fra selvbetjeningsløsningen, vil vi også – såfremt du vælger dette – fremsende bopælsattesten til din folkeregisteradresse.

Tekniske krav

Selvbetjeningsløsningen kræver at du har Adobe Reader version 9.4 eller nyere installeret. Du kan hente og installere Adobe Reader hos Adobe.

Selvbetjeningsløsningen kræver login med NemID.